•  
  • Din trygghet

    14 dagars öppet köp.
    2 års Blue City garanti.

  • Snabb leverans

    3-5 dagars leveranstid.

  • Fri frakt

    När du beställer för över 700 kronor.

Köpvillkor

Blue City reserverar generellt för fel, felprissättningar, prisändringar, slutsålda varor och leveransproblem.

Blue City förbehåller sig rätten att regelbundet ändra gällande villkor och publicera nya versioner på hemsidan. Den nya versionen av dessa villkor kommer att träda i kraft och gälla för alla transaktioner som görs efter att beskedet om förändringen har mottagits.

Blue City ingår endast handel med kunder i Danmark (både köp och försäljning) och Sverige (försäljning). (Vi levererar inte till adresser utanför Sverige). Vi hänvisar kunder från Danmark till vår danska webbutik.

 

Kundköp på hemsidan

Alla priser är i SEK inklusive moms, men exklusive fraktkostnader.

Alla varor är begagnade varor, om inte annat anges. Detta syns vanligtvis under varan. Den enskilda varans skick beskrivs, precis som det framgår i beskrivningen, om det finns repor eller andra skador. Begagnade batterier kan inte förväntas ha samma livstid som nya batterier. Det medföljer inte nödvändigtvis en manual för varje vara - manualer kan i de flesta fall hämtas på tillverkarens hemsida.
När du köper en vara på hemsidan får du snarast möjligt en orderbekräftelse. Fakturan kommer att skickas per mejl.

 

Betalning med kort

Alla våra betalningar hanteras av ePay. Inga avgifter tillkommer för något betalsätt. Som privatkund kan du betala med Visa, Mastercard och Maestro kort.

Varans belopp dras först från ditt kort när dina varor skickas från Blue City. Ett större belopp än det beloppet som du har godkänt vid köpet dras aldrig. Den information som du skickar i samband med köp med kreditkort är krypterad (SSL) och det är endast betalleverantören PayEx Sverige AB som kan ta del av detta. Varken Blue City eller någon annan har möjlighet att läsa den säkrade informationen.

Blue City förbehåller sig rätten att begära legitimation (bild och adress) på utvalda beställningar. Detta syftar till att förhindra missbruk av betalkort.

 

Betalning med Klarna

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura och delbetalning.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarna’s samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt av butiken. Produktspecifika frågor ska därför riktas direkt till vår butik, medans frågor kring fakturor som har betalats genom Klarna ska tas med Klarna.

När du väljer Klarna som betalningslösning ingår du ditt avtal med Blue City A/S, Brogårdsvej 74, 2820 Gentofte, Danmark (CVR: 36032804) och godkänner både Klarna AB:s och Blue City A/S:s villkor. Fullständiga användarvilkor för Klarnas betaltjänster och mer info hittar du här.

 

Frakt & Leverans

Du bestämmer själv vilken av de tillgängliga alternativen för leverans som ska användas. Priset framgår alltid klart innan du går med på att köpa varan.

Blue City har i utgångsläge alla varor på lager och skickar din beställning så fort som möjligt. Därför sker leveransen oftast den första eller andra vardagen efter att beställningen har mottagits. I mycket sällsynta fall kan det ta upp till 10 dagar - i så fall får du besked via e-post.

Så länge beställningen levereras med postpaket får du ett spårningsnummer så att du kan spåra leveransen. Du kommer att få ett spårningsnummer via mail när vi skickar ordern från Blue City.

Om du inte har mottagit varan inom 30 dagar efter din beställning har du rätt att häva avtalet. Du kan alltid vända dig till Blue City via följande mailadress om du har några frågor: kundservice@bluecity.se

Vi levererar enbart till adresser i Sverige. Kunder från Danmark hänvisar vi till vår danska webbutik.

 

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från att du har mottagit varan.

Om du ångrar köpet kan du skicka tillbaka varan till adressen längst ner på denna sida.

Retur ska under alla omständigheter ske senast 14 dagar efter mottagandet. Du kan alternativt vägra att ta emot varan vid leverans.

När du lämnar tillbaka varan måste den vara i samma skick och mängd som när du mottog den, och du ska bifoga köpfakturan eller en kopia av denna. Varan ska förpackas på så sätt att den lever upp till returrättsvillkoren. Pengarna återbetalas till det konto som beloppet dras från.

Om du använder din ångerrätt kommer du att få pengarna tillbaka så snart som möjligt efter att vi har tagit emot varan i retur och kontrollerat att den uppfyller ångerrättsvillkoren. Pengarna återbetalas till det konto som beloppet dragits från.

 

Reklamationer

Om du anser att produkten har ett fel kan du klaga till adressen längst ner på denna sida eller via mejl till kundservice@bluecity.se.

Det är en förutsättning för utövandet av reklamationsrätten att felet inte har orsakats av skador, felaktig användning eller annat skadligt beteende.

Klagomål om fel måste göras inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet (eller borde ha upptäckt felet under allmän granskning av varan).

Reklamationsrätten gäller i 3 år från det datum som du har mottagit varan.

När Blue City tar emot ett klagomål om en vara behandlas klagomålet så snart som möjligt. Om det finns ett fel kan varan bytas ut till en liknande vara, få den reparerad eller få rabatt köplagens regler. Om felet inte är obetydligt kan du istället häva köpet. Du kan dock inte häva köpet eller kräva rabatt om Blue City erbjuder att ersätta eller reparera varan inom en rimlig tid. Om felet medföljer att varan måste lämnas tillbaka till Blue City sker detta utan kostnad för dig så länge varan levereras från en adress i Sverige.

För att din reklamationsrätt ska gälla måste du skicka med inköpsbevis i form av faktura eller orderbekräftelse som båda har skickats via e-post efter din beställning.

Alla köp och andra transaktioner som gjorts hos Blue City ska ske i enlighet med svensk lag. För alla tvister och juridiska avvikelser gäller svensk lag.

 

Registrering av information

Blue City registrerar följande i samband med köpet:
Namn, adress, telefonnummer, e-postadress och fakturanummer.

Ingen känslig information registreras. Informationen ges inte vidare, men Blue City bevarar registreringen i minst fem år, efter vilket informationen raderas. Registreringen sker för att vi ska kunna skicka varan till dig, behandla eventuella reklamationer samt för vår egen bokföring. Medarbetare på följande avdelningar har tillgång till den registrerade informationen: försäljning, support och bokföring. Vid kreditkortköp sker registreringen via en säker server där informationen är krypterad. Dina kortuppgifter känner endast PayEx Sverige AB till - se punkt "Betalning".

Du kan alltid kontakta Blue City och få veta vilken information som finns registrerade om dig och korrigera eventuell felaktig information.

 

Innehåll/information på inlämnade enheter (viktigt!)

Det är ditt eget ansvar att radera innehåll/information på enheter innan du lämnar dem till Blue City och det är även ditt ansvar att spara detta innehåll/information till andra enheter om du vill behålla detta. För säkerhets skull rensar Blue City inlämnad enheter men det finns ingen garanti för att innehållet/information inte kan återskapas av tredje part.

Blue City kan inte hållas ansvariga för felaktig borttagning av innehåll/information från inlämnade enheter, oavsett hur borttagningen gjordes.

Om Blue City får kännedom om innehållet/information som strider mot gällande lag förbehåller sig Blue City rätten att anmäla detta till Polisen och/eller andra relevanta myndigheter och rättighetsinnehavare.

 

Force majeure

Blue City kan inte under några omständigheter vara ansvariga för förhållanden som kan beskrivas som force majeure, inklusive, men inte begränsat till, krig, upplopp, strejk, brand, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import- eller exportrestriktioner, avbrott i den normala kommunikationen, avbrott av energiförsörjning eller kommunikationssystem.

Om force majeure inträffar ska Blue City så snart som möjligt göra kunden uppmärksam om detta. Om Blue City inte uppfyller denna anmälningsskyldighet ska Blue City ansvara som om det inte fanns någon force majeure.

 

Klagomål

Om du har klagomål angående ditt köp ska du vänligen kontakta kundservice@bluecity.se. Om vi inte hittar någon lösning kan du lämna in ett klagomål till Konsument Europa, Tage Erlandergatan 8A, Box 48, 651 02 Karlstad, Sverige, via www.konsumenteuropa.se.

Du kan också använda EU-kommissionens klagomålsportal på nätet, vilket dock endast är relevant om du som konsument är bosatt utanför Sverige.

Du hittar klagomålsportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Frågor

Om du har några frågor angående Blue City är du välkommen att kontakta kundservice@bluecity.se.


Blue City Sverige AB
Kantyxegatan 25 G
213 76 Malmö
SVERIGE

Org.nummer: 559078-3972
VAT-ID: SE559078397201

När du väljer Klarna som betalningslösning ingår du ditt avtal med Blue City A/S, Brogårdsvej 74, 2820 Gentofte, Danmark (CVR: 36032804) och godkänner både Klarna AB:s och Blue City A/S:s villkor. Fullständiga användarvilkor för Klarnas betaltjänster och mer info hittar du här.