Vilka COVID-19 rättningslinjer gäller för Blue City Sverige?

Vi har självklart fokus på att ta hand om våra kunder och vår personal under den nuvarande situationen på grund av COVID-19. Vi följer rättningslinjerna och utvecklingen noggrant.

Här på sidan hittar du viktig information om rättningslinjerna när du handlar hos oss på Blue City, under den rådande COVID-19-pandemin.

Det är max tillåtet att vara 7 personer i Blue Citys Malmöbutik.

FRÅGOR & SVAR

Kan jag fortfarande handla i Blue Citys Malmöbutik? 

Ja, det kan du. På grund av COVID-19 är det max tillåtet att vara 7 personer samtidigt i Blue Citys Malmöbutik. Vi rekommenderar att du bär munskydd när du besöker butiken.

Även om vi har extra mycket att göra i dessa tider så gör vi allt för att kunna erbjuda massor med begagnad elektronik till dig.

Du kan besöka vår webbutik på www.bluecity.se och köpa dina varor här.

Jag har köpt en vara online på Blue City. Hur får jag min vara? 

När du köper elektronik på Blue Citys webbplats får du 3 alternativ för avhämtning:

  • Du kan få leverans hem till dig själv
  • Du kan få leverans till ett utlämningsställe
  • Du kan få leverans till uthämtning i våra fysiska butik

På Blue City har vi olika frakttyper:

  • Frakt till privat adress kostar SEK 99,-
  • Frakt till arbetsplats kostar SEK 69,-
  • Frakt till utlämningsställe kostar SEK 69,-

Avhämtning i Malmöbutiken är gratis.

Du kan läsa mer om frakt och leverans här.

I din orderbekräftelse kan du följa din vara och se vilken typ leverans du har valt.

Om du fortsatt behöver hjälp, kan du alltid kontakta vår kundservice på +45 7875 6535 (måndag till fredag: kl. 12 - 17). Du kan även skicka ett mejl med din förfrågan till:[email protected]. Kom ihåg att ange ditt namn och ditt ordernummer i ditt meddelande.

Hur lång är leveranstiden när man handlar online på Blue City?

Som utgångspunkt har vi alla varorna på lager och skickar därför din order första eller andra vardagen efter att vi har fått din beställning. Med den nuvarande COVID-19 situationen kan det dock förekomma längre leveranstider.

Du mottar ett spårningsnummer på e-post så snart vi skickar din order så att du alltid kan spåra din beställning.

Min fråga är inte med på listan. Vad gör jag?

Om du inte hittar svaret på din fråga här på sidan är du mer än välkommen till att ringa vår kundservice på telefon +45 7875 6535. Vi är redo för att hjälpa dig per telefon alla vardagar i tidsrummet kl. 12 - 17. Du är även välkommen till att skriva ett mejl till oss på[email protected].

Kom ihåg att ha ditt ordernummer redo till kundservice eller ange det i ditt mejl. Då blir det lättare för oss att hjälpa dig.